D66 wil niet samenwerken met BPP

D66 Beemster heeft stevig verloren bij de afgelopen verkiezingen voor de gemeenteraad. Gelukkig zijn er toch voldoende kiezers geweest om in ieder geval één zetel van de drie te behouden. In ieder geval bedankt voor de steun.

Op voorstel van de Beemster Polder Partij is er een verkenner door de BPP aangesteld om te bezien in hoeverre er samengewerkt zou kunnen worden met andere partijen om tot een meerderheid te komen ofwel of de andere partijen bereid zijn een raadbrede samenwerking aan te gaan. Na het rondje van de verkenner is duidelijk geworden dat geen van de andere vier partijen een samenwerking zien zitten. Weliswaar heeft de BPP nu zes raadszetels, een meerderheid van de raad is nog steeds voor een fusie met de gemeente Purmerend. Daarnaast wil de BPP de financiën op orde krijgen door een voorschot te nemen op de verkoop van  ZOB II, de gronden tussen de Volgerweg en de voetbalvelden van ZOB. Het is echter nog niet echt duidelijk of de woningbouw daar wel komt.